Bude po kríze v Markíze?

Konečne!!! zvolalo (aj s tými troma výkričníkmi) množstvo ľudí po tej úžasnej, senzačnej, vynikajúcej správe. Americká spoločnosť CME navýšila svoj podiel v televízii Markíza a Pavol Rusko sa tak ocitol definitívne mimo hry. Dôvod na oslavu pre všetkých ľudí dobrej vôle. Éra Ruskovízie končí, rektálni alpinisti zo spravodajstva a vedenia (dúfajme) vyletia elegantným oblúkom. A samotná televízia si vyhrnie rukávy a začne bojovať – o diváka a o znovuzískanie hnusne sprofanovaného mena. Obávam sa, že si to vyžiada čistenie na spôsob Augiášovho chlieva. Medzi nami, hovien sa v Markíze medzitým uložilo minimálne rovnako ako v chlieve…

Rusko predal svoj podiel v Markíze doslova a do písmena v hodine dvanástej. Schyľovalo sa totiž k rozhodovaniu o predĺžení licencie a šírili sa reči, že Anovízia sa ho nemusí dočkať. Do neba volajúca neobjektivita spravodajských príspevkov bola skutočne neslýchaná. No a Rusko už nie je ministrom, ANO nie je vo vládnej koalícii – tak prečo by sme nad tým mali prižmurovať oko?

Práve spravodajstvo bolo tiež tŕňom v oku CME, ktorá sa údajne vyhrážala, že ak sa veci nepohnú, zažiada o licenciu pre novú televíziu. Čo by nemuselo skončiť najšťastnejšie pre nikoho, s výnimkou ostatných televízií. Hneď po tom, ako sa exminister ocitol v pozícii exspolumajiteľa, sa CME iniciatívne ponáhľala ubezpečiť licenčnú radu, že zvýši objektivitu spravodajstva. Ach, konečne!

Nielen spravodajstvom je televízia živá. Markíza zaspala na vavrínoch a myslela si, že ľudia ju budú zo zotrvačnosti pozerať na veky vekov. Drvivý úder jej však uštedrila televízia JOJ – odfláknutý Big Brother s nemožným obrazom, zvukom aj celou dramaturgiou skončil pod kolesami víťazného voza VyVolených. A dobre mu tak.

Takže, z pozície diváka by som odporúčal niekoľko okamžitých krokov:

1. Vyraziť Repčíka, Ruskovú, Pavlíka a ostatné predĺžené Ruskove chápadlá.
2. Kompletne vynoviť Televízne noviny, vrátane nových ľudí.
3. Zabudnúť na prípadnú druhú sériu BB. Inak ako fiaskom to už nemôže skončiť. Treba chvíľu počkať.
4. Okamžite zrušiť samožerského TOMa. Čítačky správ preberajúce ocenenie v štýle Oscara sú na smiech a zhnusenie. Vedenie by malo podporovať svojich ľudí inak, nie pestovaním ich narcizmu.
5. Bez meškania sa pustiť do analýzy vysielacej štruktúry a jednotlivých programov. Položiť si otázku, čo vysielajú, pre koho, aké to je a či to má zmysel.

Nie, nie som televízny expert. Ale keď aj bez toho som vedel z rukáva vysypať päť potrebných krokov, asi je pravdou, že Markíza to má nahnuté. Ide na zotrvačník a jej náklad už stratil vôňu a chuť – a dokonca je na pohľad odpudivý a strašne zapácha…


Podrobnejšiu analýzu prináša server Medialne.sk


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár