Trolejbus mojich snov

Bratislavská mestská hromadná doprava miestami nadobúda charakter hromadnej popravy. Masa ľudí natlačená v štýle sardiniek do dopravného prostriedku, ktorého konštruktéri určite nepočítali s tým, že sa tam narve dvojnásobok plánovanej kapacity. Rozkopávky, výluky, meškania, vynechané spoje – to všetko pôsobí na úbohých Bratislavčanov ako značná pomoc do predčasného hrobu.

Uverili by ste, že dopravný podnik urobil čosi logické? A vidíte: STALO SA!!!

Toto tvrdenie zaváňa podozrením z psychiatrickej diagnózy, napriek tomu trvám na svojom. Opakujem: Bratislavský dopravný podnik urobil čosi logické a navyše: užitočné pre cestujúcich!

Kým ma upálite, tu je dôkaz: Trolejbus číslo 201 odnedávna redukuje počet hluchých jázd (teda z vozovne a do nej naprázdno) úžasným spôsobom: Končiace vozidlo nevyhodí všetkých cestujúcich pod stanicou, ale pokračuje ďalej hore na Kramáre a až od amfiteátra zabočí do vozovne. Supluje tak linku 204, ktorá vďaka tomu môže skončiť skôr.

Neverili by ste, aký je to úžasný pocit sadnúť si do poloprázdneho trolejbusu, ktorý vás dovezie presne tam, kam chcete! Pobavíte sa nad vyplašenými cestujúcimi, ktorí pod stanicou vyskakujú von. Niektorí ľudia totiž žijú vo vzduchoprázdne, nečítajú letáky na zastávkach a nedívajú sa, kam trolejbus smeruje.

Priznám sa, trolejbus číslo 201 smerujúci k amfiteátru je trolejbusom mojich snov. Dopravný podnik to asi vie, pretože prišiel s ešte vylepšenou verziou: 201 nielenže supluje 204 pri príchode do vozovne, ale aj pri odchode z nej. Skoro ráno, kedy cestujem z Kramárov, je to doslova požehnanie z nebies.

A aby som bol úplný, ďalšou logickou a užitočnou vecou je zavedenie špeciálnych nedeľných spojov vyrážajúcich z Hlavnej stanice k internátom. Študenti, ktorí sa tiesnili v autobuse 39, cez víkendy premávajúcom trikrát za hodinu, ďakujú.

Je zvykom nadávať na kvalitu a cenu bratislavskej MHD. Ale neviem, či som niekedy niekde čítal ocenenie toho, čo sa im podarí. Za všetkých, ktorých tieto akcie potešili, ďakujem.


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

1 thought on “Trolejbus mojich snov

  1. Spätné upozornenie: Zákernosti ceduliek -

Pridaj komentár