Verní zostaneme

Dopravný podnik Bratislava má vážne finančné problémy. To sme sa mohli dozvedieť všetci, pretože to opakuje zakaždým, keď príde s novým opatrením. Najprv preriedil spoje, potom preriedil spoje, nato zvýšil ceny a chystá sa preriediť spoje. A niektoré linky rovno zrušiť. Však načo je komu posilnená električková doprava v špičke, no nie?

Po ďalšom preriedení spojov budú samozrejme nasledovať aj iné opatrenia. Nám sa podarilo získať ich návrhy. Treba uznať, že sú geniálne a striktne zamerané na zvýšenie ziskovosti podniku. Lebo však má nejaké iné funkcie? Určite nie.

[color-box color=“white“]

Flexibilne vyťažovať spoje na maximum

Žiadne vozidlo MHD nebude môcť odísť zo zastávky, kým nebude plne obsadené. Definícia „plne obsadené“ sa bude vzťahovať na naplnenie priestoru vozidla tak, aby tam bolo voľné miesto iba pre priestor, ktorý zaberú hrudné koše cestujúcich pri nádychu.

Ak bude takto spoj čakať dlhšie ako hodinu, bude označený ako nevyťažený a následne bude zrušený.[/color-box]

[color-box color=“white“]

Zrušiť cestovné poriadky

Vzhľadom na situáciu v hlavnom meste a neustále rastúci počet osobných áut na cestách (fakt, neviete, prečo sa všetci trepú autami a nevyužívajú hromadnú dopravu?) je dodržiavanie grafikonu holou nemožnosťou. Tvorba, tlač a lepenie cestovných poriadkov je preto vysoko stratová a zbytočná činnosť. Preto sa už vyrábať a vešať na zastávky nebudú.

V ďalšom kroku zrušíme grafikony ako také. To umožní omnoho efektívnejšie vypravovanie spojov (pozri prvý bod).[/color-box]

[color-box color=“white“]

Celoplošné zrušenie všetkých zliav

Poskytovanie zliav je nesystémové a vo svojej podstate nespravodlivé. Prečo by mali deti platiť menej? S tými taškami aj tak zaberajú rovnaký priestor ako dospelí. A študenti? Ak ich rodičia majú na dotovanie ich štúdia, určite nie sú takí chudobní, aby si nemohli dovoliť cestovné.

Zľavy či dokonca cestovanie zadarmo pre dôchodcov sú takisto nehorázne. Keď je stará baba dosť čulá na to, aby sa ráno v dopravnej špičke viezla na trhovisko, nepotrebuje žiadne úľavy. Ak jej je ľúto vysoliť tri eurá za pätnásťminútový lístok (aha, áno, aj zvýšenie cestovného bude, ale to len tak na okraj), nech si ide pešo. Veď ich vidíme, ako fujazdia na električku, autá-neautá. Úplné mladice.

Účastníci rôznych odbojov a bojovníci proti hocičomu – prosím vás! Jednak všetci protifašistickí bojovníci už vymreli, jednak – pokiaľ boli dosť zúriví na boj, nejakých desať eur za hodinový lístok ich určite nerozhádže.

Cestovanie zadarmo by však malo ostať zachované pre poslancov. Žiaden z nich aj tak do MHD ani nos nestrčí.[/color-box]

[color-box color=“white“]

Rušenie nočnej dopravy

Nočné spoje sú neefektívne, drahé a navyše väčšina cestujúcich je príliš opitá na to, aby si bola schopná kúpiť lístok. Ďalšie odčerpanie zdrojov spôsobujú policajné komandá, ktoré starostlivo dohliadajú na bezpečnosť v každom jednom spoji… Alebo také čosi.

V noci teda MHD nebude. Priestory na zastávkach nočných spojov prenajmeme taxikárom. Výsledkom bude úspora a vyššie príjmy.[/color-box]

[color-box color=“white“]

Predaj nadbytočného majetku

Nadbytočným majetkom sa rozumejú zbytočné vozidlá, ktoré by po aplikovaní bodu 1 aj tak len stáli v depe. K nim pridáme aj trolejové vedenia, koľajnice, motory, elektroniku, sedadlá a pneumatiky ostatných vozidiel. Električky rovno predáme do šrotu.

 

Ďalšou, ale neekonomickou možnosťou je vypustiť električky do voľnej prírody

Autobusy a trolejbusy budú teda bez kolies. Poháňané budú cestujúcimi na spôsob Flintstoneovcov (odstránené podlahy vozidiel a ich predaj do druhotných surovín budú znamenať ďalšie príjmy pre DPB). Odpadnú tým aj náklady na naftu a elektrinu. Zároveň sa budeme môcť verejnosti pochváliť, že všetky naše vozidlá sú nízkopodlažné a vysoko ekologické.[/color-box]

[color-box color=“white“]

Racionalizácia ľudských zdrojov

Keďže takto upravené autobusy a trolejbusy už nebudú spĺňať definíciu motorových vozidiel, môžeme s ľahkým srdcom prepustiť všetkých vodičov. Na riadenie spojov postačia aj osoby bez vodičského preukazu i vzdelania. Odporúčame načrieť do databáz úradov práce.

Jedinou podmienkou bude schopnosť napočítať do dvoch. To preto, aby vodiči mohli koordinovať cestujúcich poháňajúcich autobusy… teda nosidlá (raz-dva, raz-dva!).

Šetriť na osobných nákladoch sa nevypláca, preto uvažujeme o zvýšení počtu revízorov. Každý cestujúci pred nástupom do nosidiel im dobrovoľne odovzdá peňaženku. Z nej si najprv odoberú sumu za cestovný lístok. Ak cestujúci nebude mať pri sebe presný obnos, revízor si vyberie sumu podľa vlastného uváženia. Pri vystúpení cestujúceho revízor zhodnotí jeho výkon pri nesení autobusu a jeho celkový prínos pre rozvoj MHD v Bratislave.

 

Ak s ním nebude revízor spokojný, vyrieši to rázne.

[/color-box]

[color-box color=“white“]

Ostatné

Detské kočíky budú vylúčené z prepravy vnútri nosidiel. Rodičia s nimi budú pripútaní k zadnému nárazníku a okrem nesenia autobusu budú kočík pekne ťahať za sebou vlastnými silami.

Ak sa niekto pokúsi vniesť do nosidiel bicykel, okamžite bude zlynčovaný. Všetok jeho osobný majetok prepadne v prospech DPB.

Revízori budú patrolovať aj po uliciach a vyberať si cestujúcich náhodne. Nezáleží na tom, že niekto MHD využívať nechce či nemá dôvod. Ak nebude ochotný pridať sa k cestujúcim, postihne ho osud cyklistu.

Za časť ušetrených peňazí si objednáme masívnu reklamnú kampaň, v ktorej pripomenieme cestujúcim, že sme pri nich vždy verne stáli a žiadna iná firma tu MHD neprevádzkuje. Marketingovo zaujímavou vychytávkou bude elektrická rana každému okoloidúcemu, ktorý pri pohľade na reklamné slogany vypustí z úst neslušné slovo.[/color-box]

Po prijatí týchto opatrení bude DPB konečne poriadne ziskový. Podpora reklamnou kampaňou zároveň zabezpečí, že cestujúci nám ostanú verní. Veď by skúsili nebyť!

Pridaj komentár