Slovo na nedeľu 28. mája

Drahí bratia a sestry,

konečnenastal ten deň, keď práve v nedeľu môžeme hrdo priniesť triumfálnu správu o slávnom víťazstve morálky a mravnosti. Môže nás len mrzieť, že je z Poľska, ktoré je svojím spôsobom špecifické, ale každý začiatok je ťažký. Dúfam, že spolu so mnou veríte, že nastane deň, keď práve Slovensko vyhlási internetový portál Fronda za svetlý vzor všetkým krajinám.

Počuli ste slovo Hyenovo.

Pápežovi z cesty odstránili odhalenú modelku

Billboardy krému Vichy proti celulitíde miznú z miest, kadiaľ prechádza pápež Benedikt XVI., ktorý vo štvrtok pricestoval na štvordňovú návštevu Poľska. L’Oréal Polska strhal plagáty, ktoré ukazujú zadnú časť a nohy modelky a robia reklamu krému proti celulitíde. „Akcia sa týka Varšavy a Krakova. V oboch mestách máme 150 billboardov,“ povedala Maria Majdrowiczová z L’Oréal Polska.

Pred pápežovým príchodom ešte nebolo jasné, či billboardy zmiznú aj v iných poľských mestách. Kozmetický koncern podľahol nátlaku „chatujúcich“ z katolíckeho internetového portálu Fronda. Tam sa objavil list – protest proti reklame na anticelulitídový krém: „Prosíme, aby podobné reklamy s nevhodným a urážlivým obsahom neboli vystavované nielen pred pápežskou návštevou, ale ani v budúcnosti, pretože nás urážajú.“

„Nechceme uraziť cítenie veriacich, hoci podľa nás v tejto reklame nie je nič neslušné ani pohoršujúce,“ dodala Madrowiczová. Záležitosť sa ukázala byť pre kozmetickú firmu natoľko vážnou, že špeciálne vyhlásenie v tejto súvislosti vydal Pierre Plassard, generálny riaditeľ Cosmetique Active L’Oréal Polska.

Cirkvi však oveľa viac než odhalené stehná s celulitídou prekážajú billboardy propagujúce film Da Vinciho kód. Plagáty na trase prejazdu Svätého otca sú provokáciou, uviedol priamo kňaz Wieslaw Nieweglowski z organizačného štábu návštevy a dodal: „Keby to tak chcel niekto pochopiť a v týchto dňoch ich aspoň zakryť…“ Distribútor filmu, United International Picture, však nemieni ísť v stopách kozmetického koncernu. „Reklamná kampaň prebieha tak ako sme sa dohodli, v súvislosti s pápežovou návštevou nič nemeníme,“ povedal Piotr Pytel, šéf marketingu UIP.


Zdroj: Bleskovky


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár