Ochotné a blbé električky

Čestne priznávam, že o električkách, ktoré ochotne informujú, aj keď to nevedia, som najprv čítal. O to väčšia bola moja radosť, keď som sa s nimi stretol naživo.

Pokiaľ ste neklikli na link, tak vám v stručnosti objasním, o čo ide. Bratislavský dopravný podnik v rámci skvalitňovania služieb cestujúcim zaviedol do recitujúcich električiek a autobusov dve hlásenia naviac. Informujú o možnosti prestupu na iné smery a turistom informáciu zopakujú v angličtine. Takto napísané to vyzerá skvele, ale…

Bohužiaľ, pri tejto bohumilej novinke dopravný podnik zabudol na svoj dobrý zvyk uvažovať logicky. A tak sa mi, podobne ako onomu blogerovi, stalo, že električka číslo 5 mi na Račianskom mýte poradila, aby som v prípade, že sa chcem dostať do centra mesta – prestúpil na električku číslo 5.

Podobne ochotná bola aj električka číslo 11, ktorá ma takisto informovala o možnosti prestupu na električku číslo 5 smerujúcu do centra mesta. Je to nesmierne užitočné, obzvlášť v prípade jedenástky, ktorá smeruje – pozor na ten šok – do centra mesta!

Inými slovami: zdanlivo užitočná novinka je úplne zbytočná, pretože neplní svoju funkciu. Naopak, turistov iba mätie. A to aj zahraničných, ktorí nemajú šancu niečo vyrozumieť z huhlania, čo má byť recitatív električky v angličtine. Napínal som uši, ale nerozumel som ani zbla.

Mám obavy, že ten jeden človek, ktorý v dopravnom podniku uvažoval logicky, v ňom už nepracuje. Pretože základná logika mi hovorí, že v oboch električkách smerujúcich do mesta, by nemala znieť rada o možnosti prestúpiť na tú istú električku. Skôr by som si vedel predstaviť, že by automatická teta na Račianskom mýte upozornila cestujúcich na možnosť prestupu na Hlavnú stanicu a autobusovú stanicu.

Alebo to znie už príliš logicky?


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár