LsD 2.8: Komik to zapichol

Ale ‚jaký‘ úvod! Adela s Pycom nám úplne naživo predviedli pár nejasných krokov z passo doble. Svoju choreografiu skončili tým, že Adela zapichla býka Pyca a už nám predstavili porotu. Aké prekvapenie, opäť žiadna zmena. Každý pár tancoval dva tance, takže opäť dosť náročný týždeň. Tancoval sa viedenský valčík a niektorý z latino výberu – passo doble alebo rumba. Valčík všeobecne vyzerá ako jednoduchý tanec. Furt sa krútiť v trojštvrťovom takte. Ale je to poriadna makačka a práve v dokrútkach sme si mohli všimnúť, aká.

 

V podstate bez dlhých orácií sme si mohli pozrieť prvý pár.


Michaela Čobejová a Tomáš Surovec
– valčík – Prvýkrát bolo vidno, že valčík je drina. Nedalo sa skryť, že Michaela má toho plné zuby. A žiaľ sa to prejavilo aj na parkete. Valčík jej veľmi nevyšiel. Presne to vyjadril Janko Ďurovčík, keď povedal, že to bolo to stakatové. A naozaj, trochu to drhlo a v niektorých figúrach neboli synchrónni. Valčík je podľa Michaely nudný a bez príbehu a ako herečka sa nevedela zachytiť žiadnej emócie. Niekoľko veľmi dobrých častí bolo vzápätí pochovaných skoro až začiatočníckymi chybami. Škoda toho.


Andrea Verešová a Petr Čadek
– passo doble – Veľmi podarené. Tanec bol náročný, energický, dramatický a strhujúci. Hoci prišlo k malému pošmyknutiu, Andreu to nerozhádzalo a dokázala to ustáť. Mne sa páčilo, že Andrea išla do toho naozaj natvrdo. Choreografia bolo skvelá a rozbíjala klišé o tom, čo sa vlastne tancuje v passo doble. Andrea bola skvelá technicky aj rytmicky a naozaj predviedla veľmi zložitú choreografiu, ale niečo tomu chýbalo. Súhlasím s porotcami, že popri všetkej tej vysokej náročnosti sa stratila nálada a atmosféra. A opäť musím podotknúť – škoda toho.


Radoslav Židek a Silvia Kadnárová
– valčík – A opäť bolo vidieť, že valčík je mimoriadne ťažký tanec. A znovu bolo vidieť, že Rado je viac latinár. Niektoré časti ich valčíka boli úžasné, náročné a perfektne zvládnuté s prekrásnym krokom. Ale boli popretkávané časťami, ktoré boli úplne mimo. Mimo rytmu, mimo parketu, mimo valčíku. Hoci Jánovi Ďurovčíkovi vadili najviac ruky a držanie tela, mne vadilo, že párkrát tanečníci vypadli z rytmu a dokonca sa trochu stratili v choreografii. A žiaľ, Rado na to vždy veľmi viditeľne upozornil svojim výrazom a mimikou. Tuším sa opakujem – škoda toho.


Jozef Vajda a Katarína Štumpfová
– rumba – Hudba začala, Jozef s Katarínou odkráčali pár krokov a vtedy Jozef zastavil hudbu, zobral si mikrofón a veľmi teatrálne sa ospravedlnil svojej tanečníčke Katke, že celý čas lákal pozornosť len na seba, ale zároveň vedel, že má pri sebe tú úplne ‚najsamsuperior‘… tanečníčku, akú mohol dostať. Vedel o tom, že rumba je Katarínin najobľúbenejší tanec a je teda veľmi rád, že sa mu podarilo vydržať to tých sedem kôl a konečne si Katarína môže tú rumbu zatancovať. Pridal ešte nejakého Shakespeara a potom Katarína tancovala naozaj nádhernú, veľmi sexi a veľmi, veľmi podarenú rumbu. Jozef jej robil dobrý vešiak, a tak jej úžasný pohyb mohol vyniknúť. Porotcovia Katku pochválili a súhlasím, že mali za čo. Lebo bolo sa na čo pozerať.

Tak prvé kolo máme za sebou, hor’ sa na druhý tanec.


Michaela Čobejová a Tomáš Surovec
– passo doble – Tak toto sa mi veľmi páčilo. Už začiatok, ktorý parafrázoval španielske flamenco, bol strhujúci a Michaela udržala vysoký štandard pohybu dokonca až na pár naozaj maličkostí. Hlavne mal ich tanec úžasnú atmosféru. Skvelé Mišino herectvo a úžasný Tomášov tanečný prejav vyrobili nádhernú show, ktorá dokázala priniesť divákom zimomriavky. A k tomu mala Miša výbornú prácu rúk a žiadne technické problémy. Aj porota nešetrila chválou. Druhá časť začala naozaj výborne. A vlastne hneď aj vyhlasujem, že sme mohli vidieť tanec večera.


Andrea Verešová a Petr Čadek
– valčík – V dokrútke bolo vidno, ako Andrea naplno pracovala na valčíku. Vystihnúť charakter a tú veľmi čistú, tak povediac, kráľovskú atmosféru tohto tanca. Potom už obaja dlho a podľa mňa zbytočne vracali údery slovenskému bulváru, o ktorom si aj tak každý človek s mozgom v hlave musí myslieť svoje. Ich valčík bol skutočne výborný. Plný tej správnej, až šľachtickej noblesy. Výborná rytmika, pekná choreografia. Nebol to tanec plný emócií, ale bol to veľmi slušný výkon. Na konci, žiaľ, Andrea nevedela udržať postoj, pri tej rýchlosti jej to jemne ušlo. No a potom už prišlo k hodnoteniu, ktoré by som nazval ‚hlodom‘ večera. Najprv Adela, ktorá chcela pozornosť všetkých bulvárnych novinárov odlákať od Andrey, pobozkala Petra. Potom zastavila Pyca, aby on podobné nerobil. Potom Zuzka pobozkala Jána a na veľké naliehanie všetkých zúčastnených sa pán Bednárik a pani Drexler chytili za ruky: „V našom veku už nastane všetko kompletne pri dotyku.“

Radoslav Židek a Silvia Kadnárová – passo doble – No neviem, choreografia bola naozaj náročná a Rado sa jej zhostil so cťou. Tancoval naplno a predviedol pár naozaj náročných prvkov, ale niečo tomu chýbalo. Taký ten passo doble charakter. A hlavne Rado znova nezatancoval všetko, čo mal a vypadli mu nejaké časti a znova pre tých, ktorí si to náhodou nevšimli, to ukázal na svojej mimike. Bolo to také radostné passo doble a mne to príliš nesedelo. Ján Ďurovčík sa mierne rozčúlil a očakáva, že Rado už konečne raz večer zatancuje tak, ako na generálke. Mne sa toto číslo zdalo dosť nudné.

Jozef Vajda a Katarína Štumpfová – valčík – V dokrútke sme videli, ako nacvičovali valčík na vlastný „spev“ s vysvetlením: „…hudba je náš nepriateľ.“ Myslím, že to bolo to najlepšie, čo Jozef doteraz predviedol. Elegantné, s espritom a noblesou, skutočný kráľovský viedenský valčík. Krásne a snáď prvýkrát viedol Jozef partnerku a mal veľmi pekné držanie tela. Hoci choreografia bola pre Jozefa veľmi zjednodušená, bol to najlepší valčík večera. Bravó.

V noci potom vypadol Jozef Vajda, ktorý, som presvedčený, práve tento večer predviedol svoj životný výkon.

Sme pred dverami semifinále a uvidíme, ktoré dva páry z postupujúcej trojice skončia vo finále. Môj odhad na Andreu Verešovú a Radoslava Žideka je predsa len trochu naštrbený Michaeliným passo. Tak sa nechajme prekvapiť…


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár