LsD 2.3: Koniec prehlasovaných písmen

Tretie kolo sa tancoval jive a moje obľúbené tango. Prvú výhradu mám ku skladbe večera: päťkrát jive a štyrikrát tango by som vzhľadom k skladbe celebrít radšej zamenil. Aby si tango mohla strihnúť napríklad aj Čobejová. K tete od plotny by sa hodilo určite viac ako jive. Hneď druhú výhradu k večeru nazveme zároveň aj hrôzou večera a vyslúžil si ju, to by ste neuhádli. Hudobný dramaturg. TO AKOŽE ČO MALO BYŤ?!? Vážne som premýšľal, či je to ten istý, ktorý svojimi úplne nevhodnými výbermi kazil výkony súťažiacich v tretej sérii Superstar. Ak áno, tak to, čo predviedol v poslednom LsD, považujem za číru schválnosť.

 

Ak nie ste profesionál, tak na váš výkon majú oveľa väčší vplyv všetky tie pridané hodnoty k tancu. Výkon amatéra, ktorý ešte nemá tú správnu istotu v topánkach, dokáže napríklad hudba, kostým, osvetlenie alebo aj diváci posunúť o pár priečok vyššie, alebo naopak pochovať o pár priečok pod zem. Hudba pre prvé tangá bola vybratá, nedá sa to napísať inak, debilne. Až v druhej časti večera zazneli konečne staré slovenské tango a nie prepracované s tangom nič nemajúce aranžmány diskotékových hitov. Kto má záujem, tak o hudbe v LsD 2 sa dozviete na blogu Róberta Dydu v tomto článku. Ja len pripojím posledné zvolanie: „Vymeniť hudobného dramaturga!“

A poďme už k jednotlivým výkonom.

Michaela Čobejová a Tomáš Surovec – jive – smola na úvod. Tomáš Michaele nič neodpustí. Jeho choreografie sú náročné a vždy využíva naozaj široký arzenál tanečných krokov. Michaela vždy choreografiu zvládne. Má síce občas problémy s prácou nôh a s držaním tela, ale poctivo ODTANCUJE každú, aj náročnú choreografiu. Preto považujem hodnotenie porotcov za úplne mimo mísu a Michaela si určite zaslúžila vyššie známky. Predpokladám, že jej smola bola, že tancovala ako prvá a nebolo ju ešte s kým porovnať. U mňa príjemný výkon, ktorý sa mi páčil. Pán Bednárik sa nie veľmi pochvalne vyjadril o Michaelinom outfite, ale tentoraz musím nesúhlasiť. Všetko pekne hodené do 60-tych rokov a naozaj to stálo za to. Adela mu oponovala: „Ja som tu dnes tiež za Maťa Ďurindu a žijem!“

Rastislav Žitný a Veronika Husárová – tango – prebudený tanečník. Už minule som spomínal, že Rasťo má dobrú prácu vo vršku tela a tango je práve na tomto druhu pohybov založené. Rôzne protipohyby, stakatové pohyby a natáčanie tela sú teda jeho silnou stránkou a Rasťo to v plnej miere využil. Naozaj to bol doteraz jeho najlepší výkon. Vložil do tanca aj pre tango typické zmeny dynamiky a stop time. Konečne Rasťo mohol ochutnať, čo to znamená tancovať, tak dúfam, že mu to ostane aj do ďalších kôl. Výborne to ohodnotila porotkyňa Tatiana Drexler: „Dokonca tam boli náznaky rýchlosti a dynamiky!“ „Ale len náznaky,“ doplnil Janko Ďurovčík a mal pravdu. Pre mňa uveriteľný výkon.

Radoslav Židek a Silvia Kadnárová – jive – Big boss na parkete. Na začiatok sme mohli obdivovať Radove „krivky“, keď predvádzal svoje brušné svaly. A parádneho machra zahral aj počas svojho tanca. Videli sme prvú veľkú dvíhačku od ne-profesionála, salto z miesta, za ktoré si vyžiadal potlesk a vôbec celé to bolo také malé exhibicionistické predvádzanie. Ale pozor – bolo to skvelé! Vtipné a Rado si to užíval. Vyjadrenie porotcu Jana Ďurovčíka o tom, že Rado sa zbytočne predvádza, v tomto prípade nebolo na mieste. K jivu tak, ako ho poňali vo svojej choreografii, sa tento Big boss perfektne hodil. Nakoniec sme si ešte mohli pozrieť Radove šťastné ponožky. Čierne s bielymi bodkami a vieme všetko, čo sme potrebovali. Tak vlastne neviem, či Big boss alebo bláznivý šašo. Určite jeden z lepších výkonov.

Marta Sládečková a Juraj Fáber – tango – Ide na doraz. „Keď niekto povie, že tango je ľahký tanec, tak ho kopnem do holene,“ povedala Marta a mala pravdu. Z dokrútky bolo vidieť, ako sa snažila. Naozaj makala na hranici svojich možností. To, že má Marta problém s držaním tela, je žiaľ v tangu viditeľné viac ako pri latino tancoch, ale naozaj to vydrela. Má môj obdiv, ako zvládla zložitú choreografiu. Na konci pár posledných sekúnd už bolo vidieť, že presiahla svoje možnosti a jednoducho nevládze. Dokázala sa zatnúť a tanec dokončila. Keď jej diváci hádzali plyšákov, zbierala ich s takou neskrývanou radosťou, že si získala moje srdce. Ešte dodám, že debilne vyberaná hudba bola v tomto prípade na vrchole svojej nevhodnosti a Marte k výkonu určite nepomohla. Upozornil na to aj pán Bednárik: „Dáma Martinho typu by si podľa mňa zaslúžila inú muziku na tango!“ Výhrady niektorých porotcov považujem za trochu nevhodné, ale to je možno len tá vec toho môjho srdca. Rád sa pozriem nabudúce.

Silvia Šarkoziová a Karol Brull – jive – Radosti viac, tanca menej. Tak Silvia sa predsa len prebudila. Bolo z nej cítiť energiu a dynamiku, silu pohybu. Žiaľ, to, čo pridala na výraze, ubrala na technike. Vyzerá to, že zatiaľ nedokáže správne zocvičiť všetko – ak niekde pridá, niekde inde bude chýbať. Jej práca nôh bola priemerná, ale tanec bol celkovo pozerateľný. Pán Bednárik zhodnotil: „…šedá nesmelá myška si dala viagru a fičala.“

Jozef Vajda a Katarína Štumpfová – tango – Tanec jak od Shakespeara. V dokrútke sa krásne pohádali a tanec začal kúskom zo skrotenia zlej ženy a fackou. Katarína! Katka! Bože, či si sladká. Jozef sa snažil. Kráčal tangovým krokom a mohli sme vidieť aj celkom vtipnú choreografiu. Občas sa tak potešil, že mu prvok vyšiel, až namiesto toho ďalšieho tangového prvku sa opäť uchýlil k liptovskému dupáku. Vyzerá to, že má pre toto dvíhanie kolien a podupávanie nejakú zvláštnu slabosť, pretože doteraz ho použil v každom tanci. Každopádne, Jozef sa pomaly zlepšuje a to je celkom fajn. Držím palce.

Andrea Verešová a Petr Čadek – jive – Čistá choreografia. V dokrútke sme sa mohli dozvedieť, že minulý týždeň naozaj platilo bé, teda Andrea a Petr pretrénovali. Tento týždeň sa rozhodli pre jive tak povediac v čistej forme bez príkras a hereckých kúskov – a oplatilo sa. Andrea má naozaj dobrú prácu nôh, to je pre tento tanec základ. Choreografia obsahovala snáď všetky druhy jivových krokov a Andrea ju zvládla výborne. Nášľapy, kolená, všetko bolo veľmi čisté a zároveň na tanečníkoch bolo vidieť, že sa dobre bavia. Najlepší jive večera.

Miriam Kalisová a Ladislav Gerényi – tango – plná rehabilitácia. Skvelý výkon, ktorý je porovnateľný s minuloročnými excelentnými výkonmi Zuzany Fialovej. Kalisová sa po minulotýždňovom trapase rehabilitovala na 110 percent. Hudba konečne hrala tango a na parkete sme videli temer profi výkon so všetkým, čo k tangu patrí. Od výrazu, cez náročnú choreografiu, úžasnú dynamiku a silu pohybu, až po skvele zvládnuté technické prvky. Výborné kostýmy to celé len podporili. Proste jasný tanec večera. Kalisová sa sama priznala, že tancovať tango s profesionálom bol jeden z jej životných snov, ktorý sa jej týmto splnil. A podarilo sa jej to naozaj dokonale. Mnohí sme ani nedýchali. Poklona za výkon, presne takto sa to robí.

Martin Konrád a Ivana Surovcová – jive – tanec z jediného kroku. V dokrútke sme videli to, čo som sa vždy domnieval. Martin nepracoval, lebo bol presvedčený, že je dosť dobrý. Prvé hodnotenie poroty ho však zobudilo silou studenej sprchy a predsa sa len rozhodol začať makať. Žiaľ, jeho jive bol, povedané jemne, nudný. Neustále opakoval len základný krok v minimálnych obmenách. Hoci treba povedať, že to bolo čisté, ako choreografia to bolo dosť slabé a jednotvárne. Dokonca bolo vidieť aj pár závažných problémov s rytmikou. Za najpresnejšie hodnotenie považujem hodnotenie pani Drexler: „Keď ste tancovali, tancovali ste dobre, len škoda, že ste netancovali viac.“

Tak a prišiel čas na hlod vydania. Postarala sa oň dokrútka s Michaelou Čobejovou a Tomášom Surovcom; odporúčam pozrieť celé, ale na ukážku vyberám:

„Však povedz, ako ma máš rada.“
„Trošku. Trošku som si ťa obľúbila. Ako syna.“
„Ako syna?“
„Zatriem ti vyrážky a môžeme ísť na prenos.“

V noci vypadli Sylvia s Karolom, takže už nebudem musieť naháňať po klávesnici ich prehlasované O a U, ktoré majú v menách. Ja viem, aj tak som ich ani raz nepoužil. Tak sa kvôli tomu aspoň nebudem cítiť tak previnilo. Osobne si stále myslím, že Sylvia by si ešte nejakú tú nedeľu zaslúžila, aby konečne prekonala svoje vlastné možnosti a keby v súťaži zostala, som presvedčený, že by sa to stalo. Žiaľ niekto vypadnúť musí a v tomto prípade platí, že naozaj boli aj lepší. Nakoniec musím priznať, že sa splnil môj tajný tip na vypadávajúceho.


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár