LsD 2.2: Starý pán dosníval

 

Program začal úvodom moderátorov, v ktorom sa Adela a Pyco snažili predviesť ukážku vášnivej rumby. „No, my a vášeň, to je kapitola sama osebe,“ začala Adela a hneď pokračovala: „Mimochodom, celý týždeň si sa mi neozval.“ Pycovi vyrazila dych na niekoľko sekúnd. A potom sa už začalo tancovať.

Milan Markovič a Michaela Marková – Rumba – Snívanie staršieho pána. Takto nazval choreografiu Bruno. Pán Markovič spravil tanečné kroky, spolu štyri! Popri tom už sa len tváril a mával rukami. Napriek tomu to bola sranda a skvelo sme sa zabavili. Ale pozor! Už minule som písal, že partnerka Milana Markoviča musí byť skvelý pedagóg. A pokrok u tejto tanečnej dvojice bol úžasný. Tie štyri kroky totiž pán Markovič spravil SPRÁVNE. Nášľapy aj kolená. Jednoducho čistý a správne prevedený základný rumbový krok. Také niečo minulý rok Kramár nedokázal ani v druhej polovici súťaže.

 

 

Hodnotenie týždňa priniesol Ján Ďurovčík a znelo: „..stojí, stojí, potom chvíľu sťahuje a zasa stojí, stojí a stojí. Čiže keď stále stojí, tak aj keď je to sen staršieho pána…“ Som presvedčený, že keby pár mal viac času a zostal by v súťaži dlhšie, videli by sme aj pár variácií a možno aj choreografiu.

Marta Sládečková a Juraj Fáber – Quickstep – Organizovaná naháňačka. Presne takto Marta nazvala ich tanec. Čo neskôr rozvinula do popisu behu cez prekážky a hneď sa pochválila, že jej to preto išlo tak dobre, lebo ona v mladosti beh cez prekážky robila. Ich výkon patril určite k tomu lepšiemu z večera. Veľmi treba popracovať na držaní tela, lebo Marta sa často hrbí. Jej partner pripravil naozaj náročnú choreografiu a zvládli ju naozaj dobre. Bednárik označil toto vystúpenie za milučké a ja sa pridávam. Tancovanie tohto páru je milučké a ja Marte držím palce, aby to dotiahla čo najďalej.

Rasťo Žitný a Veronika Husárová – Rumba – Diabetický výkon. Obaja vyzerali nádherne. Šaty partnerky boli úžasné a Žitný v latino odeve pôsobil skvele. S tancom to bolo horšie. „Bolo to aj trochu mužné, aj boky sa hýbali, ale neviem, prečo, stále ako keby si sa niečoho placho obával,“ zhodnotila tanec Zuzka Fialová a mala pravdu. Žitný vyzeral ako panic s nie celkom vydefinovanou sexuálnou orientáciou pred prvou súložou. A uznajte, že to sa k rumbe nehodí. Úplne chýbali ostré pohyby a poriadny kontakt s partnerkou. Aj ona sama spomenula, ako má pocit, že sa jej Rasťo bojí. A naozaj to tak vyzeralo. Najsilnejšou zbraňou Žitného je vršok. To v tanečnom slangu znamená pohyb v časti tela od pása vyššie a ruky. Hoci to býva najväčší kameň úrazu pre amatérskych tanečníkov, Žitný to zvláda skvele. Pekná práca rúk a čisté pohyby vo vršku tela prekvapili aj porotkyňu Tatianu Drexlerovú a tento fakt náležite ocenila. Ak Žitný pridá na výraze a energii, tak to predsa len bude za niečo stáť.

Andrea Verešová a Petr Čadek – Quickstep – Mali na viac. Ich tanec bol o triedu horší ako minulotýždňová čača. Takpovediac unylé. Tanečníci šli pod svoje možnosti a akosi sa nepodarilo do tanca dostať tú naozajstnú hravosť. Choreografia patrila k jednoduchším a určite mali aj na viac. Andrea má veľmi dobrú prácu nôh a to mali v tomto kole využiť ako podstatné. Na rytmiku trpelo tento večer viac párov, ale práve u Andrey boli rytmické chyby najčitateľnejšie. Veľmi slabá rytmika znížila inak priemerný až slušný výkon. Osobne tipujem, že nemali dosť času si tanec poriadne nacvičiť a vyšli na javisko nie úplne pripravení. Alebo je všetko inak a platí Bé a Andrea s Petrom to pretrénovali.

Miriam Kalisová a Ladislav Gerényi – Quickstep – Zabudnuteľný výkon. Poznáte, keď číslo začne, prejde a skončí bez toho, aby ste z neho mali nejaký zážitok? A potom si ani za nič neviete spomenúť, čo to tam vlastne robili. Tak presne takto u mňa vyznel tanec tohto páru. Problémy s rytmikou aj so zvládaním pohybu. Po minulotýždňovej čači som čakal oveľa viac. Musel som si tanec ešte raz pozrieť na videu na markízackej stránke, aby som si aspoň na niečo spomenul a vtedy mi došlo, že to veľmi dobre zhodnotila Zuzka Fialová: „Bolo to ako lízať zmrzlinu cez sklo.“ No a uznajte, že z toho sa naozaj nedá nič zapamätať. Keďže som sa na štandard v podaní elegantnej Kalisovej tešil, pre mňa to bolo sklamanie večera.

Jozef Vajda a Katarína Štumpfová – Quickstep – Aj Vajda tancuje! Naozaj tancoval. Hoci vypadával z rytmu aj z formy, podarilo sa mu predviesť pár skvelých quickstepových prvkov. Jeho tanec patril k priemeru, čo samotných porotcov tak prekvapilo, že pridali na hodnotení mierne nad skutočný Vajdov výkon. V dokrútke sme mohli vidieť ako Vajda trénuje s plyšovou kačičkou a jeho partnerka ho pekne cepuje. Tento týždeň si Vajda spomenul, čo ho živí, a zapracoval do tanca aj pár hereckých prvkov, ktoré tanec skvele dopĺňali. Celkovo príjemné číslo, ktoré zakončilo pohadzovanie plyšákov. To vyviedlo z miery aj samotnú Adelu, ale veľmi rýchlo sa vynašla: „Toto sú po kačičke ďalšie partnerky, ktoré majú záujem o tancovanie s tebou. Takto sa nám prihlásili. Budeš tancovať s mačičkou a psíčkom…“ „A s opičkou,“ pridala sa tanečná partnerka.

Silvia Šarkoziová a Karol Brull – Rumba – Vyhasnutý oheň. Najprv sa musím ospravedlniť Karolovi, že som mu v minulom článku skomolil meno. Takže Karol Brull vsadil na tichšiu a jemnejšiu formu rumby a spravil dobre. Silvia má totiž na javisku viditeľnú trému. Ja osobne považujem ich výkon za mierne nadpriemerný a určite si nezaslúžili také nízke známky. Ale je pravdou, že tancu chýbal oheň a v pohyboch väčšia energia. To už nie je len o výraze, ale aj o samotnom tanečnom prejave. Pretože Silvia kroky zvláda, mala by sa sústrediť už aj na dynamiku pohybu a podobné nadstavbové „maličkosti“. Osobne čakám na to, že sa Silvia konečne osmelí a zbaví sa trémy a všetci budeme oči vyvaľovať.

Michaela Čobejová a Tomáš Surovec – Quickstep – Vynikajúci výkon. Teta od plotny naozaj predviedla skvelý tanečný výkon. Ako jediná z celého večera dokázala stopercentne udržať rytmus. Za to jej pri tak ťažkom a rýchlom tanci, ako je quickstep, jednoznačne patrí obdiv. Celé vystúpenie malo šmrnc. Choreografia bola ťažká a hoci sa objavili stop time dlhšie, ako je obvyklé, tanečníci si nič neuľahčili. Jej partner má môj obdiv za to, čo dokázal nacvičiť. Za bezchybný rytmus si odo mňa Čobejová so Surovcom vyslúžili ohodnotenie Tanec večera.

Martin Konrád a Ivana Surovcová – Rumba – Prekvapenie večera. Tak Bebenko predsa len vie tancovať! Možno dokonca lepšie ako spievať. „No, Martin, bude z teba chlap“, zhodnotila Zuzka Fialová. Po minulotýždňovom predstavení sa mne osobne nechcelo veriť, že Martin (sledujete, ak to pôjde takto ďalej, prestanem ho volať Bebenko) naozaj navštevoval hodiny baletu. Teraz to beriem ako fakt. Až na problémy s držaním tela, ktoré vyplývajú asi z veku (veď si len spomeňte na večné mamine: NAROVNAJ SA!!!) bol výkon veľmi celistvý. Určite to bola najerotickejšia Rumba večera a určite aj najlepšia Rumba večera. Martin konečne zapracoval. Aj v biznise, ktorý je show, treba do výsledku jednoducho vložiť nejakú tú prácu a energiu a výsledok sa dostaví.

Radoslav Židek a Silvia Kadnárová – Quickstep – Prirodzený talent. To, že má Židek naozaj talent, sa dalo vidieť už na začiatku v dokrútke. Je to jednoducho prirodzený tanečník. Cíti pohyb aj rytmus a nemusí nad tým ťažko rozmýšľať. Hneď na začiatku samotného vystúpenia bolo vidieť, že Židekovi sa šmýka. Neviete si predstaviť, ako ťažko sa tancuje, keď vám nohy utekajú do strán. Tak trochu musím z tohto nedostatku obviniť partnerku. Židek predsa len nie je na tanečnom parkete doma a mala sa postarať o odsledovanie toho, či má správne pripravenú obuv. Inak bolo číslo skvelé. Rado tancuje s radosťou, až bláznivo sa dokáže odviazať a pri tom dodržiavať pravidlá a choreografiu. To sa tak často nevidí.

Prijemný pocit z jeho tancovania pokazily plyšáky od jeho spoluhráčov, ktoré Adelu nekompromisne a zároveň dosť silne trafili presne do hlavy. Adelu to viditeľne rozčarovalo, čomu sa vôbec nečudujem: „Ľudia, však pozor! Veď ja mám príčesky!“ „Ale nié,“ snažil sa zavtipkovať Pyco. „Ale áno!“, využila Adela svoj narastajúci hnev a celou silou praštila plyšáka o zem: „Mám príčesok!“ Škoda toho, vážení snowborďáci, nebolo to vtipné.

Celý večer bol opäť prijemný a moderátori boli znova poriadne vtipní. Hlodom večera by som nazval Adelino divadelné predstavenie, v ktorom predvádzala svoju babku po tom, čo Pyco povedal. „Takže, vážení diváci, už budúcu nedeľu, exkluzívne len v televízii Markíza, Adelina babka bude strihať Martina Konráda!“ Adela sa tak smiala, že ani nemoderovala, ani nestihla odtancovať, len dohrala babku „Čo hovorí?“ a namiesto nacvičeného konca časti relácie len mávla rukou: „Prestávka!“ Moderátori naozaj pôsobia uvoľnene a pripomínajú tých starých Adelu a Pyca.

Polnočné rozhodnutie som vynechal. Asi málokedy vydržím tak dlho hore, aby som si pozrel vyraďovanie. Takže ani netuším, či Irene Bošanskej predĺžili zmluvu. Na druhý deň som si prečítal, že vypadol Milan Markovič, s čím som tak trocha počítal. Tie štyri kroky boli jednoducho málo. Lúčim sa teda so štvornásobným M, aj keď by som Markovičovi doprial ešte trochu toho trápenia v tanečnej sále.


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár