Hovno v posteli nepomôže

Nestáva sa často, aby ma reklama naozaj potešila a pobavila. Ale podarilo sa. Na uliciach Bratislavy vyrástli reklamy ukazujúce pána, ktorý sa v posteli hrá so psom. A v popredí, na druhej strane postele, dôležito tróni – hovno. Nie, nejde o výkal, exkrement, výlučok, či iné eufemistické pomenovanie. Je to skrátka Hovno s veľkým H. Pozoruhodnú kompozíciu vysvetľuje nápis: Doma si robte, čo chcete, ale vonku po svojom psovi upracte!

Z pohľadu človeka-nepsíčkára tomu naozaj rozumiem. Pri presúvaní na Úrad vlády SR (aké symbolické!) totiž chodievam cez parčík schovaný za rozhlasom. V lete sa tade dá prejsť len so zapchatým nosom a za každého počasia len s najvyššou opatrnosťou. Na každom kroku totiž možno nájsť srdečný pozdrav nejakého havinka.

Celkom chápem prirodzený návyk chovateľov nechávať hovienka tam, kde ich pes vypustí. Napokon, nie je to toxický odpad a časom sa rozloží.

Lenže.

Lenže nežijeme už na dedine s kopcom voľných plôch. Priestory mesta sú tak trošku stiesnené. Za takých okolností by bolo celkom normálne, keby majitelia psov po svojich miláčikoch likvidovali aj ich nemiláčkové stopy.

A oni to nerobia. Prosím vás, kde to sme? Vari sa majú babrať s hovnom?

Neprinúti ich k tomu ani oná spomínaná reklama. Pretože reklama funguje len jediným spôsobom: donúti ľudí niečo kupovať. A dosahuje to pomocou obrázkov rozradostených, usmiatych a marihuanovo šťastných rodiniek. Reklama s hovnom nemá šancu.


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár