Obchodný reťazec Lidl má rokmi overenú, svojskú obchodnú politiku. Zhromaždí lacné veci a nechá prevádzku na troch-štyroch ľuďoch, ktorí ako bez duše lietajú od vykladania prepraviek do pokladne a naspäť. Stabilný sortiment dopĺňa dvakrát do týždňa časovo obmedzená, tematicky zameraná ponuka. Kvalita tovaru osciluje od kečupov, ktoré hravo porazia drahé značky, až po mliečne výrobky s obsahom nepriateľských baktérií.
Reklamná kampaň sa až doteraz obmedzovala na nízke ceny. Čo je celkom logické, keď máte značnú časť tovaru vyrobeného v Poľsku (a zatiaľ v žiadnom nenašli posypovú soľ). Lidl sa preto v ponímaní slovenských zákazníkov rovnal lacnote. Až doteraz.
Reťazec totiž vyšiel s pomerne prekvapivou kampaňou. Obrátil núdzu na cnosť, a to doslovne.
V poličkách a chladiacich boxoch je totiž vždy len jeden druh danej potraviny. Jedna značka mlieka, jeden druh minerálky. Žiadna alternatíva. Ak sa vám nepáči zloženie vegety, tak nesiahnete vedľa po inú, lebo vedľa je už čierne korenie.
Oproti výdatne zásobeným hypermarketom je to konkurenčná nevýhoda. Ak ju, pravda, neprezentujete ako výhodu. Lebo to práve Lidl urobil. V reklame sa chváli, že namiesto nás rozhodol o našom výbere a tak nám umožnil nakupovať rýchlejšie. Nuž, rýchlejšie by to bolo iba v tom prípade, ak by zakázal vstup dôchodcom, ktorí napriek jednodruhovosti tovaru starostlivo v predklone študujú cenovky, s nákupným vozíkom dôkladne blokujúcim premávku.
Na strane druhej, aspoň ma tam nechytá vrcholný údiv pri regáli s ovocnými džúsmi. V ostatných obchodoch totiž tri štvrtiny zaberajú pomarančové a jablkové šťavy aspoň od piatich výrobcov. V tomto prípade už naozaj chápem, že niektorých ľudí chytá stres, ak si majú vybrať z viacerých ponúk…
RE: Až jeden výrobok!
Slovenský Lidl má navyše aj o 20% vyššie ceny oproti Česku (napr. mliečne výrobky), ale zemiakové lupienky ani nikde inde nekupujem.