LsD 2.6: Rozlúčka s najinteligentnejšou

Na úvod Adela s Pycom predviedli základný krok z tango argentino a popísali ho ako vášnivý tanec. Adela predvádzala, ako až môžu mať tanečníci spojené hlavy a že je to teda tanec vhodný pre nedoslýchavých, poloopitých… „Ale zase keď sa pri tom odfotíte, tak to môže byť dobrá fotka nad manželskú posteľ, napríklad,“ skočil jej do reči Pyco, na čo Adela okamžite odvetila: “Ale čo povie na to môj manžel, keď budem mať teba nad manželskou posteľou. To je, hm…“ A Pyco dostal skvelý nápad: “Spýtaj sa ho! Rád ho stretnem!“ A Adela priklincovala: “Aj ja!“

 

V dokrútkach sa k jednotlivým tanečníkom vyjadrovali celebrity, ktoré si k tancu už nejako pričuchli. Podľa mňa dosť slabé a veľa vtipu sme si v dokrútkach neužili.

Večer sme videli dve spoločné choreografie na tému tango argentino a každý pár si zatancoval jeden latino tanec, ktorému sa im podarilo doteraz vyhnúť. Takže pestrý večer sa mohol začať.

Spoločná choreografia Miriam Kalisová, Rasťo Žitný a Michaela Čobejová s partnermi a partnerkami. – Tango argentino – Tento rok to so spoločnou choreografiou vyriešili veľmi dobre. Nacvičiť a zocvičiť totižto naozaj poriadne hoci len tri páry je nadľudská robota, ktorú za pár dní nezvládne ani mnoho profíkov. Takže každý pár mal krátke sólo a len na začiatku a na konci niekoľko spoločných krokov. Rasťo Žitný obklopený profi tanečníkmi, skvele zapadol. Celá choreografia bola „uveriteľná“ a pokojne by sa mohla stať súčasťou akéhokoľvek zábavného programu. Ja dávam veľké plus za výborne zvládnutú show.

Andrea Verešová a Petr Čadek – rumba – Vyjadroval sa Fero Mikloško a Verešovú by obliekol len do kúsku efektnej látky, ktorá by zakryla len to, čo treba. V podstate presne tak Andreu do jednotlivých kôl obliekli. Ich rumba bola skvelá. Výborná práca nôh, kolená aj špičky skoro na úrovni profíka. Andrea už nemá vôbec žiadne problémy s držaním rytmu, čo som jej vytýkal na začiatku súťaže. Naozaj sa naučila veľa a pre mňa sme tanec večera videli hneď na začiatku. Podľa mňa nám rastie ďalšia osobnosť do finálového večera. Tancovala výborne a nezaostávala ani skvelá herecká práca pre rumbu viac než dôležitá. Výborný bol aj hudobný sprievod a dojatá výkonom bola aj Zuzka Fialová.

Miriam Kalisová a Ladislav Gerényi – jive – Vyjadrovala sa Zlatica Puškárová a ja si fakt nepamätám, o čom vlastne hovorila. Keď Miriam s Lacom nastúpili na javisko, ihneď mi bolo jasné, že uvidíme akrobatickú formu jivu, vlastne taký rock’n’roll, pretože Miriam bola v teniskách. Nevideli sme však ani jednu akrobatickú figúru a navyše to celé bolo dosť slabé s častým opakovaním základného kroku. Až počas hodnotenia som sa dozvedel dôvod. Laco mal zranený prst a bol aj na operácii a je vôbec obdivuhodné, že na parket nastúpili. Choreografiu už mali nacvičenú a menili ju na poslednú chvíľu, keď bolo jasné, že Laco s operovanou rukou ju nezvládne. Takže práve preto ten neustále opakovaný základný krok. Žiaľ, bol to najslabší tanec večera a podpísalo sa to aj na ich hodnotení.

Radoslav Židek a Veronika Husárová – rumba – Vyjadroval sa pán Golonka, ktorý si myslí, že Rado je určite najlepší zo všetkých zúčastnených športovcov. Ďalší skvelý výkon. Rado mal tuším po prvýkrát tanec, kde nemohol použiť svoj bláznivý a tak trochu vyrehotaný image a zvládol to na jednotku. Ďurovčík aj v tomto kole kritizoval jeho ruky, ale teraz s ním už viac ako nesúhlasím. Ruky síce neboli profi, ale boli zvládnuté. Choreografia skončila na zemi spôsobom viac než sexi. Všetci tomu hovorili lyžičky, u nás tomu hovoríme na motorku. Radovo tancovanie presne zhodnotila Zuzka Fialová, ktorá si správne všimla, že Rado je prirodzený a mužný aj v pózach, v ktorých sú obvykle muži tanečníci smiešni.

Rastislav Žitný a Veronika Husárová – čača – Pozreli sme si aj Mariannu Ďurianovú, ktorá Rasťa popisovala ako veľmi temperamentného a výbušného. Tento tanec bol opäť veľmi dobrý. Rasťo k svojmu obvykle dobrému vršku doplnil aj technicky správne čačové nohy. Už v minulých tancoch som si všimol jeho nie práve správne držanie tela, ktoré sa z kola na kolo mierne zhoršuje a teraz už bolo viditeľné až tak, že sa Ján Ďurovčík spýtal: „Tebe nestačí jedna partnerka? Tak prečo tancujete traja? Veronika, ty a slečna Lordóza.“ Medzi rečou sa ukázalo, že Rasťo má zdravotný problém s chrbticou. To môže byť pri tanci dosť zásadné až riskantné a Rasťovi držím palce, aby to jeho chrbtica vydržala.

Jozef Vajda a Katarína Štumpfová – Jive – Maroš Kramár vraj dal Jozefovi jednu zásadnú radu: „Nikdy neuver tomu, že vieš tancovať.“ Jozef hneď ako pochopil, že každý v tejto súťaži tancuje lepšie ako on, si ju zobral k srdcu a správa sa presne podľa nej. Je vidieť, ako kolo od kola pribúdajú do jeho repertoáru nové tanečné kroky, ktoré vždy v ďalšom kole využije. Teraz sa pridal vykopávaný krok, ktorý však Jozef namiesto na 6 dôb tancoval tak na 7 a pol. Ale už z minulej časti zvládnutý promenádny krok s prepletaním nôh, ktorý ma dokáže skvele odrovnať, bol zaradený znova. Jozef dostal zavárané uhorky a Adela čítala odkazy z uhoriek. Porota sa znova skvele bavila a najlepšie to vyjadrila pani Drexler: „Ja som si až do dneska myslela, pán Vajda, že dokonale zvládnutá tanečná technika je najlepšou cestou k srdciam publika. Ale ja zajtra zahadzujem všetky knižky o tanečných technikách. Vy ste tak priamočiaro a nádherne získali každú dušu a tú moju tiež, že ja som vám to tancovanie uverila.“

Michaela Čobejová a Tomáš Surovec – rumba – „Ja určite mám nejakých kamarátov, ale neviem si spomenúť, akých.“ A mala Adyho Hajdu. Ten na ňu nabonzoval, čo mohol, napríklad aj to, že by bol rád, aby zotrvala v súťaži čo najdlhšie, lebo je povoľnejšia. Michaela sa priznala, že kolegov menej „znervózňuje“ lebo je veľmi unavená. Ich rumba bola čistá, tanečná, s jednoduchou pointou a s použitím oranžového šálu. Na Michaele je únavu už naozaj trochu vidieť, najmä by mala viac sily a energie dať do práce nôh. To jej vytýkali aj porotcovia, ale inak sa mi to celé páčilo a najmä choreografia bola naozaj skvelá. Osobne som presvedčený, že je spokojná najmä s tým, ako sa počas súťaže zlepšil jej fyzický vzhľad. Tanec hodnotím veľmi dobre.

Spoločná choreografia Radoslav Židek, Andrea Verešová a Jozef Vajda s partnermi a partnerkami – tango argentino. O niečo jednoduchšie ako prvá choreografia, ale… A to pozor! Tie kroky, ktoré tam boli, tak tie Jozef Vajda odkráčal čisto, v rytme a s náležitou energiou, silou a s výborným výrazom. Vôbec nevytŕčal a celkom dobre zapadol. Myslím, že to vyrazilo dych aj porotcom a úplne zabudli ohodnotiť ostatných tanečníkov. Choreografovi patrí za oba spoločné tance veľká poklona. Zvládnuté skvele, a tak aby zasvietilo to, čo má byť vidieť a schovalo sa to, čo vidieť netreba. Môj veľký obdiv.

Hudobný sprievod si tento týždeň zaslúži tiež veľkú pochvalu. Naozaj konečne skvelé a plné výkony. Hudba mohla tanečníkom naozaj pomôcť a podržať ich a bola plnohodnotným partnerom tanečných výkonov. Tento večer sa mi zatiaľ komplexne páčil najviac. Hoci nevyhlásime ani hlod a ani hrôzu, alebo poleno večera, ja som s programom veľmi spokojný a už sa teším na budúci týždeň.

Rozlúčili sme sa s Miriam Kalisovou, teda s najinteligentnejšou slovenskou celebritou (možno sa ešte pamätáte, má to na papieri). Škrt cez tanečnú kariéru jej spravilo zranenie jej partnera, veď ste čítali vyššie.


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár