Tú reklamu ste asi videli všetci. V hlbokom lese zastaví auto a muž za volantom vypustí von psíka. Havino odbehne pár krokov, muž sa zastaví a pozrie na auto… A do toho nás rozhlasovo trénovaný hlas nabáda, aby sme sa ho zbavili. V ďalšej scéne sa situácia nečakane zvrtne – muž sa nezbavoval psa, ale auta. Šťastný vodič aj šťastný pes upadnú priam do extázy nad novým autom, keď sa už toho starého zbavili. No, reklama to nie je bohvieaká, ale aspoň má nápad. Škoda, že Sloboda zvierat je taká agilná, že nik z jej členov ju nedopozeral do konca.
Inak si totiž neviem vysvetliť, prečo na Rade pre reklamu protestujú proti tomuto šotu. Sloboda zvierat túto kampaň považuje za „neetickú a navádzajúcu k nezákonnému správaniu – zbavovaniu sa zvieraťa.
Celkom by som pochopil protesty proti nedávno skončenej reklamnej kampani, v ktorej sa nevinný hafan kvôli jazykovej bariére ocitol ako hlavný chod v menu japonskej reštaurácie. Ale žeby už aj autá dospeli tak vysoko v rebríčku obľúbenosti domácich miláčikov, že ich pod svoje ochranné krídla zobrala práve Sloboda zvierat?
Tak neviem. Buď sú slobodné zvieratká naozaj také nedočkavé, že hneď ako reklama začne, telefonujú na Radu pre reklamu, alebo si môžeme len povzdychnúť s vedomím, že už sa nič nedá robiť. A v apatieke nekúpia…
Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008