LsD 2.4: Bebenko nás opúšťa

 

Po úvodnom predstavení moderátorov pokusom o niekoľko krokov z passodoble a Pycovom: „Takže teraz pozvem na tanečný parket, ktorý vďaka nám znesie už všetko, osem tanečných párov“, sme si pozreli páry. Tancovalo už spomínané ohnivé passodoble a slowfox. Slowfox je najťažší tanec zo štandardov. Rytmus je veľmi pomalý, je nutné doťahovať každý pohyb. Stop time sú v podstate neželané. Celý tanec musí vyzerať ako jediný plynulý a krásne spomalený pohyb. A celkom natvrdo bez predstavenia poroty sme prešli k prvému tancu.

 

 

V dokrútkach sme vždy videli prvé stretnutie celebrity so svojím profesionálnym tanečníkom a vyjadrenia k prvej hodine tanca.

Miriam Kalisová a Ladislav Gerényi – passodoble – Málo energie – Miriam a Ladislav si ihneď po stretnutí potykali, skúsili si prvé kroky z waltzu a Ladislav vyjadril svoje presvedčenie, že v súťaži vydržia dosť dlho, lebo Miriam je šikovná. Naozaj je. Passodoble zvládla, udržala výraz a zvládla aj choreografiu. Chýbala energia, švih, dynamika. Žiaľ, tanec bol preto trochu nudný. Myslím, že obaja tanečníci sú typický štandardisti. Možno bola Miriam aj trochu stuhnutá z toho, že začínala. Každopádne po minulom výkone to bolo priemerné. Síce presné, ale nezaujímavé. Konečne sme sa dozvedeli, že v porote sedia len traja porotcovia. Zuzanka Fialová vraj sedela pod stolom (mala predstavenie v SND). Pán Bednárik sa o prvom tanci vyjadril: „Dráma tam síce bola, ale bola skrotená.“

V tomto momente sme sa dočkali hlodu večera. Janko Ďurovčík so smiechom: „Prišlo mi smiešne hovoriť o Béďovom orgazme, keď je Zuza pod stolom.“

Radoslav Židek a Silvia Kadnárová – slowfox – dnes si to zjednodušili oni. Silvia porozprávala o svojom maličkom tajnom sne, dostať sa s Radom do finále. Môj odhad po prvých štyroch kolách je, že sa tam aj dostane. Ich tanec bol priemerný. Myslím, že Rada štandard nebaví, a tak podal trochu nič nehovoriaci výkon. Naštudoval choreografiu, ktorá bola jednoduchá a bez iskry. Chýbali tie naťahané, akoby nekončiace pohyby, ktoré práve vytvárajú tento tanec. „Moje srdce krváca,“ povedala pani Drexler a mala pravdu. Nepomohol ani Radoslavov vtip: „Ale toto bol slowfox.“ „Ja viem. Už som tu videla pár tancov, ktoré som nerozoznala, a toto som rozoznala, ale čakala som viac!“ Ja tiež, hoci známky mi pripadali zbytočne nízke.

Marta Sládečková a Juraj Fáber – passodoble – Veľmi dobrý výkon – Mne sa to, ako Marta tancuje, páči od začiatku. Poctivo trénuje, snaží sa vždy zájsť na maximum a je na nej vidieť, že vzala na seba istú zodpovednosť. Preto som schopný prehliadnuť drobné nedostatky v držaní tela, či nezhody v rytme. Tentokrát však ani nebolo treba. Bol to uveriteľný výkon a pre mňa to bolo najlepšie passodoble večera. A konečne niekto nahlas povedal, že partnerka pri tomto tanci nie je len býk. Môže predstavovať tanečnicu flamenga, moletu (to je tá červená plachta, ktorou sa toreador oháňa) a dokonca aj niečo, ako toreadorovu milú. Vďaka, Juraj. Marta bola vtipná v dokrútke: „Som počula, že ste z Banskej Bystrice. To je tiež dobre. Odtiaľ som mala dvoch frajerov a bolo to dobre.“ Porotcovia chválili a Drexlerová vyzdvihla prácu choreografa, teda Juraja, ktorý zvládol choreografiu skvele. Ja sa k tomuto blahoželaniu pridávam.

Andrea Verešová a Petr Čadek – slowfox – Stretnutie maximalistov. – Už v dokrútke sme sa dozvedeli, a niekoľkokrát, že Andrea je maximalistka, očakáva tvrdý tréning, poriadnu drinu a zároveň chápavého partnera, kvôli ktorému by nemusela chodiť s plačom z tréningov. Tak dúfam, že nemusí. Choreografia bola bohatá, s množstvom krokov, žiadne zľahčenia, vynikajúci výkon. Pre mňa tanec večera, ktorý obsahoval všetko, čo má správny slowfox obsahovať. Andrea dokonca ani nemala žiadny problém s rytmom. Porotcovia chválil a posunuli Andreu na prvé miesto úplne zaslúžene.

Jozef Vajda a Katarína Štumpfová – passodoble – Ani sranda nebola. – Vajda čakal peknučkú, chutnučkú a od seba mladšiu tanečníčku. Chcel, aby z nej vyžarovala dobrá nálada, aby mal chuť byť pri nej. Katarína hovorila o tom, že hlavne musí byť sranda a keby bol Jozef trošku mantavý, tak nevadí. No trošku! Na konci dokrútky sa dohodli, že Jozef musí začať od piky. To, čo Jozef predviedol, bolo neviem čo, ale passodoble nie. Keď ho vidím, ako kráča a dvíha pri tom kolená a pridupáva si, ako každý tanec odpochoduje, vždy sa na tom pobavím. A to koniec koncov nie je málo. Približne prvé tri kroky naozaj spravil štýlom passodoble, ale potom už začal znova pochodovať. Na záver roztrhol košeľu a ukázal svoje číslo na hrudi. Adelu zaujímalo, kedy to od piky už skončí a pán Bednárik zhodnotil: „Jozef to nebolo passo, to bolo sado masso. Keby bolo viac passo, to by bolo maso.“ Žiaľ, hrôza večera.

Martin Konrád a Ivana Surovcová – slowfox – Raz hore raz dole. Tak Bebenkovi sa páčia baby, ktoré sú hlavne divé. Ehm. Ivana zhodnotila po prvom tréningu, že zatiaľ to nevyzerá veľmi ružovo. A veru nevyzeralo. Príliš dlhý herecký úvod. Tanec priemerný. Málo toho klasického slowfoxového plynutia. Vyzerá to, že Martina štandard tvrdo nebaví a oproti latino tancom, je viac než o triedu horší. To je škoda, pretože týmito nevyrovnanými výkonmi pod sebou píli konár. V závere lietalo more plyšákov. Porotcovia kritizovali a ja musím tiež. Nič moc.

Rastislav Žitný a Veronika Husárová – passodoble – Vložil sa do toho. Rasťo sa s Veronikou zjavne poznali už pred Let’s dance a privítali sa ako starí známi. Passodoble v podaní tohto páru patrilo k lepším kusom večera. Kdeže je ten nevýrazný, a nedynamický Žitný zo začiatku! Po tomto kole mám pocit, že je to najväčšie zlepšenie súťaže. V začiatku tanca Veronika chytila šmyk a žiaľ, porúčala sa k zemi. Rasťo to ale zvládol skvele, za čo mu patrí môj obdiv. Podobne sa vyjadrila aj pani Drexler a zároveň odhalila niečo netušené z kuchyne závodného tancovania: „.Rasťo nemrkol ani brvou a viedol ju ďalej, ako profesionál. To bolo úžasné. A pritom, na rozdiel od normálnych tanečníkov, jej pri tom vôbec nenadával.“ „A to sa bežne robí?“ spýtala sa Adela, a tak jej musím odpovedať: Žiaľ, Adelka, bežne.

Michaela Čobejová a Tomáš Surovec – slowfox – Užívali si. Bude malý, škaredý, bez štipky sexappealu, hádala Miška pred prvým stretnutím Tomáša. Tomáš sa rozhodol, že urobí, čo sa len dá, aby sa herečka Michaelinho formátu dostala do finále. Keďže mám pre ňu slabosť, držím mu palce. Ich slowfox sa mi páčil. Miška mala veľmi peknú prácu nôh. Naozaj veľmi dobre cíti rytmus a to je pri slowfoxe dôležité. Nepoužili žiadne herecké časti a urobili jednoducho čisté tanečné číslo. Chýba ešte trochu vyrovnať choreografiu a bude to naozaj dobré tancovanie. Pánovi Bednárikovi sa zdalo, že je to taká trochu irónia na veľké muzikály. Miška sa však vyjadrila, že hlavne chcela, aby si ten krásny tanec užila. Mne sa zdá, že si užívala a čakal by som aj o niečo lepšie známky. Ale ja mám na ňu naozaj slabosť.

Hudobný dramaturg asi dostal ten budík, lebo výber hudby sa mi celkom páčil. Trochu neviem dostať do ucha hlas a frázovanie Andrey Zimányiovej. Hoci to samozrejme nemusí byť jej vinou. Ak si chcete o hudbe v tejto časti prečítať, vypočuť a pozrieť viac, čítajte tu.

Súťaž opustil Bebenko a myslím si, že to najmä preto, že nepracuje tak naplno, ako by mal a hlavne mohol. Jozef Vajda sa z toho asi netešil. Už čakal, že bude mať pokoj, ale ešte si asi bude musieť podupať. Tentokrát si vydupal, či vypochodoval postup.

Celkovo však bol tento diel dosť slabý. Žiadny výkon, ktorý by vás zdvihol zo stoličky a vyrazil by vám dych. Taký trochu lepší tanečný večierok na venčeku. Snáď sa to nabudúce zlepší.


Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008

Pridaj komentár