Drahí bratia a sestry,
asi neexistuje väčšia radosť, než je radosť človeka prinášajúceho radostnú zvesť. A pokiaľ je radostná zvesť o zvieratkách, o to lepšie. Práve preto mám dnes radosť obrovskú. A nemeškám, rýchlo vám posúvam dobrú správu. Len v jednu vec dúfam – že počas tých dlhých a náročných testov výskumníci neublížili žiadnemu ježkovi…
Počuli ste slovo Hyenovo.
McDonald’s bude ochraňovať ježkov
Americký gigant rýchleho stravovania McDonald’s oznámil, že podporil dlhoročnú britskú kampaň na ochranu ježkov a rozhodol sa, že zmení dizajn téglikov a viečok na populárnu zmrzlinovú pochúťku McFlurry, ktoré doposiaľ ježkov ohrozovali.
Britská spoločnosť na ochranu ježkov vyhlásila, že viac ako päť rokov už protestuje proti tomuto nebezpečenstvu pre ich milované zvieratá. Podľa správy spoločnosti zahynulo už obrovské množstvo ježkov tak, že sa im hlava zasekla vo viečku od zmrzliny, keď sa snažili vylízať zvyšky obľúbenej pochúťky.
Britská divízia amerického koncernu vynaložila nemalé prostriedky na výskum a testovanie nového druhu téglikov a viečok s menším otvorom, takže zákazníci budú musieť pred konzumáciou viečko odstrániť. „Sme šťastní, že môžeme oznámiť, že sme predstavili nový uzáver s menším otvorom. Ten by mal zabezpečiť, že ježkovia nebudú mať možnosť zahodenú zmrzlinu vylizovať. Okrem toho je celý obal z recyklovaných materiálov, takže je prijateľný pre životné prostredie,“ uviedla firma McDonald’s.
Článok bol súčasťou pôvodných HyeNovín v rokoch 2005-2008